Behandling oppstramming skjedevegg | Eger Skin Clinic

Oppstramming skjedevegg

Slapphet i skjedeveggen, også kjent som vaginal slapphet, er noe mange kvinner opplever i løpet av livet. Vaginal slapphet er ikke farlig i seg selv, men kan føre til en negativ innvirkning på en kvinnes seksualliv, kroppsbilde og livskvalitet.

Oppstramming skjedevegg

Hos Eger Skin Clinic tilbyr vi laserbehandling av stressinkontinens med Fotona IncontiLase®.

Slapp skjedevegg er forårsaket av svekkede muskler eller tap av muskelmasse i bakre skjedevegg, noe som fører til mindre bekkenstøtte.

Vi i Eger Skin Clinic tilbyr laserbehandling med Fotonas IntimaLase™ for oppstramming av skjedeveggen. Dette er en ikke kirurgisk behandling som er tilnærmet smertefri, så det er ikke noe behov for anestesi.

Vaginal slapphet kan komme av blant annet:

• Fødsel – En av de vanligste årsakene til vaginal slapphet er fødselstraume. Under en fødsel så strekkes vevet i bekkenet og skjeden svært mye, noe som kan føre til slapphet i skjedeveggen. De som går gjennom fødsel med bruk av tang, vakuum ol. er spesielt utsatt for å oppleve vaginal slapphet.
  • Alder – Etter hvert som man blir eldre produserer kroppen mindre kollagen, som er et av hovedkomponentene som holder vevet fast. Når produksjonen av kollagen minker vil dermed kroppens vev bli slappere, noe som også kan ramme skjeden.
  • Hormonelle endringer – Hormonell ubalanse i kroppen kan føre til slapphet i skjeden pga. endringer i slimhinnen som beskytter det vaginale vevet. Dette kan forekomme  f.eks. ved overgangsalderen.

u003cspan style=u0022font-weight: 400;u0022u003eBlant de vanligste årsakene for inkontinens er svak bekkenmusklatur, noe som ofte oppstår i sammenheng med fødsel eller etterhvert som vi blir eldre. Når bekkenbunnmusklene er svekket kan vanlige ting som å le, hoste, nyse og fysisk aktivitet føre til urinlekkasjer.u003c/spanu003e

Vanligste symptomer er tap av følelse ved samleie, redusert seksuell tilfredshet, og en følelse av utvidelse eller manglende stramhet i skjeden.

Temaer

Fotona IntimaLase™

Med IntimaLase™ leveres milde laserpulser til skjedeveggen, som gir en mild varmeeffekt som stimulerer kroppens egen evne til å produsere kollagen, styrker og fortykker vevet samt forbedrer slimhinnevevets funksjon. Behandlingen strammer opp det vaginale vevet og fører til økt seksuell nytelse og positiv påvirkning av den generelle livskvaliteten.

Er du usikker på hvilken behandling som er best for din hud?

Hvis du ønsker å vite mer om hvordan du kan behandle dine aknearr kan du ta kontakt her for en konsultasjon. Finn din klinikk