Behandling av neglesopp i Oslo | Eger Skin Clinic

Neglesopp

Neglesopp er en vanlig infeksjon som sjelden gir farlige symptomer, men som kan spre seg om det ikke blir behandlet. Hele 93% blir kurert etter behandling!

Neglesopp

Neglesopp er en kronisk og hyppig forekommende tilstand hos 10% av befolkingen. Alvorlige symptomer er sjeldne. Forekomsten er vanligere hos eldre personer, idrettsutøvere og hos personer med svekket immunforsvar.

Etter du har vært hos fastlegen, tatt prøver og fått påvist neglesopp, kan du booke en konsultasjon hos oss slik at vi kan planlegge ditt behandlingsløp. Du får informasjon om hud- og neglesopp, samt om behandlingsmetodikken. Ulike behandlingsmetoder diskuteres og tilpasses den enkeltes behov for å oppnå et optimalt resultat.

Les mer om hvordan vi behandler neglesopp under eller book en time for konsultasjon hos en av våre kroppsterapueter hvis du vil vite mer.

Neglesopp er soppinfeksjon under neglene. Vanligst forekommende på tånegler, men også fingernegler kan  angripes i noen tilfeller.

Symptomene til negler angrepet av soppinfeksjon vises ofte av gulaktig og fortykket negl.

Det er først og fremst negleplaten som angripes. Sopp bryter ned bestanddeler i neglen. Infeksjonen starter ofte ytterst eller på siden av neglen, og brer seg innover. Dette gir gulig misfarging. I starten er negleoverflaten glatt og jevn. Etter hvert blir neglens fremre del fortykket og løsner fra underlaget. Over tid kan hele neglen ødelegges. I noen tilfeller kan infeksjonen starte innerst på neglen, under neglebåndet, og bre seg utover. Ubehandlet over lang tid kommer det gjerne spredning til flere negler.

I noen tilfeller er det samtidig soppinfeksjon i huden mellom tærne, rundt neglene eller i fotsålene. Neglesopp smitter ikke ved direkte kontakt med andre personer.

Kilde: NHI.NO

Skjermbilde 2022 11 28 kl. 17.15.13

Behandlingsmetoden som fjerner neglesopp

Hos oss blir neglesopp behandlet med Fotona laser og behandlingsprogrammet foretas med Nd: YAG laser. Laseren avgir lysenergi som rettes mot det infekterte området, slik at pigmentene i soppen sprenges og dør ut.

Fotona laser mot neglesopp

På Eger Skin Clinic behandler vi neglesopp med Fotona laser, som er en effektiv behandlingsmetode mot neglsopp. Laseren avgir lysenergi som rettes mot det infekterte området, slik at pigmentene i neglsoppen sprenges og dør ut.

Ta kontakt for uforpliktende konsultasjon

Ta gjerne kontakt med en av våre klinikker så hjelper vi deg!