LED-lysterapi - Behandling i Oslo | Eger Skin Clinic

LED-lysterapi

Dette er en effektiv behandling som stimulerer tilveksten av nytt hudvev samt produksjon av kollagen i underhuden.

Booking Kontakt

LED-lysterapi

Denne hudbehandling er et medisinsk lys som demper irritasjon, øker kollagenproduksjonen og virker antibakteriell. Godt egnet for alle hudtyper.

LED-lysterapi har mange bruksområder grunnet de forskjellige fargene, her er det ulike bølgelengder som vi velger basert på huden vi behandler.

Gjennom LED-lysterapi kommer det mer energi til hudcellene. Dette gjør at cellene i huden lettere tar opp næringsstoffer, og kvitter seg med avfallsstoffer raskere. Behandlingen er trygg for absolutt alle.

På grunn av sin dempende effekt på irritasjon og rødme i huden er LED-lys veldig fin i kombinasjon med andre behandlinger og grunnen til hvorfor du ofte ser denne i våre kombinasjonsbehandlinger.

Demper rødhet og irritasjon i huden

Jevner ut hudtonen

Fjerner avfallstoffer hurtigere

Godt egnet for alle hudtyper

Behandlingen er også kalt LLLT (Low-Level Laser Therapy) og er et medisinsk lys som kan brukes alene, men fungerer også utmerket i kombinasjon med andre behandlinger som for eksempel:

• Dermapen
  • Mesoterapi
  • HydraFacial

Når du kombinerer Ledlys med disse vil det gi et enda bedre resultat, da din hud raskere vil ta opp næringstoffer og/ eller gi kortere helbredningstid.

Lyset kan stilles inn med 4 ulike farger til å adresse ulike indikasjoner. Behandlingen er behagelig

Rødt lys: Rødt lys har lengst bølgelengde og brukes til å stimulere kollagen. Fremmer regenerering av hudcellene og øker blodsirkulasjonen. Det røde lyset er smertelindrende og aktiverer aktive ingredienser.

Blått lys: Blått lys har kortest bølgelengde og virker antibakterielt. Bryter ned akne-bakterier og virker hemmende på talgkjertlene som roer ned talgproduksjonen. Det blå lyset forebygger infeksjoner og reduserer akneutbrudd.

Grønt lys: Er beroligende og forebygger hudens sensitivitet.

Gult lys: Roer ned rødhet og reduserer sprengte blodkar. Det gule lyset behandler også herpes på et tidlig stadium.

Behandlingen er optimal for deg med ekstremt følsom hud og ønsker å adressere indikasjoner som;

• Rosacea
  • Rødhet og irritasjon
  • Helberedning av sår
  • Arr
  • Akne

Aldersgrense: 20år

Konsultasjoner refunderes ved kjøp av behandling.

590 – NOK

Tillegg for maske

Fuktgivende og beroligende

490 – NOK

Ta kontakt for uforpliktende konsultasjon

Usikker på hva som er riktig behandling? Book en konsultasjon med en våre spesialister.

Hva slags konsultasjon ønsker du å bli kontaktet for?*