Fjerning av vorter og hudtagger - Behandling | Eger Skin Clinic

Om behandlingen

Vorter og hudtagger (så kalt skintags) er små utvekster som kan oppstå en rekke steder på kroppen. Vorter og hudtagger er som regel ufarlige, men kan oppleves som kosmetisk skjemmende og irriterende. Heldigvis finnes det behandlinger som fjerner disse uønskede utvekstene, og gjenoppretter en jevn og sunn hudoverflate.

Vorter og hudtagger er ufarlige utvekster som kan oppstå flere steder på kroppen, blant annet på hender, føtter, armer, nakke/hals og under brystene. Både vorter og skintags er vanlig. Forekomsten av vorter minsker vanligvis med alderen, men kan også oppstå hos voksne. Forekomsten av hudtagger øker derimot med alderen, men også gravide og overvektige er mer utsatte.

Les mer om behandlingen lenger ned, eller kontakt en av våre hud- og kroppsterapauter dersom du ønsker å vite mer.

BOOKING

Vorter er små, godartede utvekster som oppstår i overhuden eller på slimhinner. Den vanligste typen oppstår som regel på hender, fingre og føtter. Vorter er mindre vanlig hos voksne enn barn, men kan forekomme. Vorter vil som regel forsvinne av seg selv, men ettersom dette kan ta tid, ønsker mange å behandle det.

Vorter forårsakes av en virusinfeksjon tilhørende gruppen papillomavirus (HPV), og gir en fortykning av huden der viruset befinner seg.

Ja, vorter er smittsomme og kan spres fra person til person gjennom direkte kontakt med huden eller gjenstander. Mange smitter også seg selv, ved å overføre vorteviruset fra et sted på kroppen til et annet.

Hudtagger (også kalt skintags) er små, godartede utvekster på huden. Forekomsten av hudtagger øker med alderen, men kan også oppstå ved graviditet eller fedme. Hudtagger er som regel hudfarget, men kan variere i både farge og størrelse. Tilstanden er ufarlig, men mange velger likevel å fjerne dem av kosmetiske årsaker.

Hudtagger oppstår vanligvis som følge av friksjon i områder med hud-til-hud kontakt. Typisk under brystet, på halsen og i armhulen.

På Eger Skin Clinic tilbyr vi behandling med Plasmapen for å fjerne vorter og hudtagger (skin tags). Plasmateknologi er en innovativ utvikling innen estetisk medisin og innebærer verken kutting i huden eller blødning under behandling, da vi kun jobber med det øverste hudlaget.

Plasmapen

Plasmapen er et ikke-invasivt alternativ til kirurgiske behandlinger og en effektiv måte å fjerne vorter og hudtagger på. Behandlingen er optimal til behandling av tynnere områder, slik som på halsen, der hudtagger ofte oppstår.