PRF Stamcellebehandling | Eger Skin Clinic

PRF er en naturlig behandling innen estetisk medisin som skiller ut potente næringsstoffer og vekstfaktorene fra blodet for å stimulere vårt største organ, huden vår, til reparasjon og fornyelse. Ved å bruke pasientens eget blodplasma får vi den reneste og mest naturlige formen for vekstfaktor som er mulig. Dette uten tilsetning av kjemiske og syntetiske virkestoffer. Hvorfor? For å tilby en helt naturlig, trygg og effektfull hudbehandling ved å ta i bruk vårt eget unike maskineri som er noe huden din kjenner igjen og responderer godt på.

Ut fra behandlingsområde bestemmes det hvilke celler som stimuleres. Dersom det brukes som generell ansiktsbehandling, stimuleres bl.a. kollagen- og elastinproduksjonen som bidrar til redusering av linjer samt bedring av fasthet og elastitet, samtidig som det gir en fin glød og jevnere hudtone.

Redusere linjer og rynker i ansikt og på hals

Stimulere hudens produksjon av egne celler

Stramme opp huden og gir jevnere hudtone

Ja, behandlingen er helt naturlig og 100% trygg å gjennomføre, uten tilsetning av kjemiske stoffer.

Ved denne behandlingen hentes ditt eget blod ut med en enkel blodprøve og risiko for komplikasjoner er minimal.

Noe ømhet og rødhet i det behandlede området kan forekomme. Det kan oppstå blåmerker i forbindelse med injeksjoner. Flassing kan oppstå noen døgn etter behandling. Sminke skal ikke brukes første 24 timer etter behandling grunnet infeksjonsfare.

Vi anbefaler en kur på 3-4 behandlinger med 6 ukers mellomrom. Etter dette kan du vedlikeholde resultatet med 2 behandlinger pr. år.

Den største grunnen til at PRF er mer enn 3 ganger mer effektiv enn PRP, er at PRF frigjør flere vekstfaktorer over tid, noe som betyr at PRF fortsetter å jobbe for deg selv etter at prosedyren er gjort. Dette gjør at resultatene både er mer potenet rett etter behandlingen, men også gir mer langvarige effekter. Selve behandlingen tar i tillegg kortere tid og krever mindre blod for å få frem “supervæsken” PRF.

PRF er i utgangspunktet ikke smertefull, men kan sammenlignes med Botox-injeksjoner. Man vil kjenne et stikk i huden, og alle vil ha tilbud om å få en lokalbedøvende krem som gjør behandlingen helt smertefri. Dette er som regel ikke nødvendig, men alltid et tilbud til de som ønsker det.

Bedøvelse: Nei