Eger Skin Kobido Ansiktsmassasje i Oslo | Eger Skin Clinic

Dryneedling

Dryneedling med massasje er en terapeutisk tilnærming som bruker akupunkturnåler i kombinasjon med massasje for å adressere muskelspenninger og smerte. Denne behandlingen er egnet for de som søker en dyp og målrettet tilnærming til smertelindring og muskelavslapning.

Skjermbilde 2024 04 09 kl. 13.26.19

Dryneedling

Smertelindring og muskelavslapning

Forbedret blodsirkulasjon

Frigjøring av triggerpunkter

Avslapning og velvære

Dry needling med massasje virker ved å kombinere to terapeutiske tilnærminger for å adressere muskelspenninger og smerte.

Dry needling bruker tynne akupunkturnåler som penetrerer huden og når direkte inn i muskelvevet for å løse opp knuter og stramme områder i musklene. Dette fremmer muskelavslapning og forbedrer muskelfunksjonen ved å frigjøre spenninger og triggerpunkter.

Samtidig bidrar massasjebevegelser til å forbedre blodsirkulasjonen, lindre muskelspenninger og fremme avslapning. Massasje hjelper også med å spre eventuelle akkumulerte giftstoffer og avfallsstoffer i musklene, og øker dermed effektiviteten av dry needling-terapien.

På denne måten virker dry needling med massasje på kroppen ved å målrette muskelspenninger, lindre smerte og fremme avslapning og velvære.

Dry needling med massasje er generelt ansett som en trygg behandlingsmetode, men det er noen mulige bivirkninger å være oppmerksom på. Dryneedling med massasje kan ha noen mulige bivirkninger som det er viktig å være oppmerksom på. Umiddelbart etter behandlingen kan det oppstå ømhet, sårhet eller ubehag på områder der nålene ble satt inn. Dette er vanligvis midlertidig og avtar vanligvis innen noen timer til noen dager. Noen personer kan også oppleve små blåmerker eller blødninger på huden rundt nåleinnstikkstedene, selv om dette vanligvis er ufarlig og forsvinner raskt. Det er også mulig å oppleve en midlertidig forverring av symptomer, for eksempel økt smerte eller stivhet, rett etter behandlingen. Dette er vanligvis kortvarig og avtar vanligvis innen noen dager.  Generelt sett er dryneedling med massasje en trygg behandlingsmetode når den utføres av en kvalifisert profesjonell, men det er alltid viktig å være oppmerksom på potensielle bivirkninger og å følge behandlerens råd og anbefalinger.

Konsultasjoner refunderes ved kjøp av behandling.