Fotona IntimaLase™ - Behandling i Oslo | Eger Skin Clinic

Fotona IntimaLase™

Mistet elastisitet i den vaginale kanalen er vanlig hos kvinner som født barn, særlig for dem som føder barn senere i livet. Plages du av dette kan vi hjelpe deg.

Booking Kontakt

Fotona IntimaLase™

En effektiv behandling for vaginal vevoppstramming

Utvidelse av den vaginale kanalen skjer typisk etter fødsel, særlig kvinner som føder mange barn, eller føder i sen alder får mindre naturlige oppstramming etterpå.

Fotona IntimaLase™ er en rask, smertefri og trygg behandling som gir vaginal oppstramming uten kirurgi. Laserbehandlingen stimulerer produksjon av kollagenfibre, øker blodtilførsel, fuktighet og elastisitet vaginalt. Resultatet blir en oppbygging og oppstramming av den vaginale kanalen.

Behandlingen er tilnærmet smertefri, men litt ubehag må påregnes. Det er ikke nødvendig med bedøvelse. På Eger Skin Clinic utføres behandlingen med Fotona IntimaLase™ av lege.

Styrker bindevev i den vaginale veggen

17% gjennomsnittlig vaginalkrymping

95% opplever moderat eller sterk oppstramming blir kvitt besvær mer urinlekkasje

Skånsomme laserstråler sender infrarødt lys som varmer opp det ytre laget av vaginal slimhinnen. Dette stimulerer til collagen og elastin gjenoppbygning- og produksjon. Fotona laseren penetrerer kun 0,5 mm inn i slimhinnen slik at en unngår risiko for skade på dypere vev og nerver. Collagen remodellering fører til strammere vev med bedre elastisitet og økt blodsirkulasjon gir en naturlig forbedret fukt av skjeden.

mechanismAction1

Fotona IntimaiLase® er anbefalt som kur med 2-3 behandlinger med ca 3-6 ukers mellomrom. Én vedlikeholdsbehandling bør påregnes etter ca 1-2 år for å vedlikeholde resultatet.

Fotona IntimaLase™ er forbundet med få eller ingen komplikasjoner. Vanligvis anbefales to til tre behandlinger. Det er ingen nedetid, og ikke behov for smertestillende eller antibiotika. Du kan gå rett tilbake til daglige aktiviteter.

Komplikasjoner er sjeldne, av lav alvorlighetsgrad og er forbigående. Under 4% har hatt komplikasjoner som økt utflod eller ødem.

Behandlingen passer for alle som ønsker vaginal oppstramming og økt seksuell kvalitet, men er særlig godt egnet for kvinner som er ferdig med barnefødsel.

Bedøvelse: Nei

Konsultasjoner hos lege refunderes ikke ved kjøp av behandling.

Konsultasjon hos lege

Påkrevd før behandling, refunderes ikke

670 – NOK

IntimaLase