Acnelan Peel - Behandling i Oslo | Eger Skin Clinic

Acnelan Peel

Acnelan Peel fra mesoestetic er utviklet av hudleger og er en behandling for deg som er plaget av kviser i ansikt eller på kropp.

Booking Kontakt

Acnelan Peel

Acnelan Peel er en effektiv behandling som er utviklet for å forbedre mild til moderat akne, samt fet og tilstoppet hud. En effektiv og dyptgående aknebehandling som normaliserer talgproduksjonen og reduserer tilvekst av ugunstige bakterier.

Sammensetningen i Acnelan Peel motvirker også betennelse i huden og optimaliserer til en jevnere hudstruktur.

Effektiv behandling mot kviser og dermatitt

Rengjør huden i dybden og demper betennelse

Reduser rødhet og gir en jevnere hudtone

Reduser pigmentering forårsaket av kviser

Behandlingen virker for effektiv, rask og praktisk kontroll av kviser og moderat seboreisk hud. Produktet er utviklet av mesoestetic. Den tilbyr en to-delt tilnærming for å adressere de ulike faktorene som utløser akne, og kombinerer en intensiv klinisk behandling med en vedlikeholdsbehandling hjemme med tilhørende komplett produktserie.

Formulaen til Acnelan er basert på det innovative m.acne complex™ – En unik kombinasjon av aktive ingredienser valgt spesielt for deres komplementære egenskaper.

Formelen inneholder salisylsyre, mandelsyre og natriumlepargilat, som kombinert med det eksklusive bexaretinylkomplekset har en unik synergistisk virkning som produserer dyp rensing og omfattende fornyelse av akne-utsatt og seboreisk hud.

Egenskapene til m.acne complex™ er studert på in vitro nivå, og de har vist å redusere rødhet og hevelse i lesjoner. Behandlingen har dessuten en reduserende effekt på pigmentering ettersom den har hemmende evne til å syntetisere melanin.

Behandling Acnelan peel har følgende fordeler:

• Gir redusert talgproduksjon som  bremser den sekretoriske aktiviteten til talgkjertlene.
  • Kontroll av bakteriell spredning som dette hemmer tilveksten og reproduksjonen av de bakterier som forårsaker kviser.
  • Redusert rødhet og hevelse: dette reduserer og lindrer intensiteten av den inflammatoriske prosessen med kviseutbrudd.
  • Reduserer hyperpigmentering etter akne: dette forbedrer utseendet til hyperpigmenterte hudområder etter et kviseutbrudd.

I formelen til Acnelan peel ligger det innovative m.acne complex™ som er en unik kombinasjon av aktive ingredienser, valgt spesielt for deres komplementære egenskaper.

Formelen inneholder salisylsyre, mandelsyre og natriumlepargilat kombinert med det eksklusive bexaretinylkomplekset. Sammen har ingrediensene en unik synergi som virker rensende i dybden og stimulerer til fornyelse av inflammatorisk hud.

Medisinske studier viser egenskapene til m.acne complex™ reduksjon av rødme og hevelse i lesjoner, i tillegg til å ha en lysnende depigmenteringseffekt ved å redusere evnen til å syntetisere melanin.

Kviser vulgaris er en relativt vanlig hudtilstand forårsaket av overflødig talgproduksjon, ut fra ulike triggere. Tilstanden kan komme til uttrykk gjennom komedoner, papler, pustler, knuter, arr og hyperpigmentering.

Kiser kan ha stor innvirkning på det daglige livet da mange opplever tilstanden som skjemmende. Dette kan videre gi en negativ effekt på livskvaliteten til personer med kviser.

Vi anbefaler som regel kur på 3 behandlinger med ca 3 ukers mellomrom for å få optimal effekt av din behandling med Acnelan peel. Ettersom akne er en kronisk lidelse så kan det også være behov for oppfølgings-behandlinger.

Vi anbefaler også bruk av tilhørende produkter for vedlikehold hjemme, mellom sesjoner og etter avsluttet kur. Dette inkluderer rens for daglig bruk, en krem ​ for daglig bruk, eksfolierende og rensende ansiktsmaske for bruk én gang en uke, samt en krem ​​for målrettet bruk.

Bedøvelse: Nei

Ta kontakt for uforpliktende konsultasjon

Usikker på hva som er riktig behandling for deg? Book en konsultasjon med en våre spesialister.

Hva slags konsultasjon ønsker du å bli kontaktet for?*