Endolift®

Den beste ikke-kirurgiske behandlingen for å øke hudens re-strukturering, stramme opp hud og fjerne overflødig fett med kun en økt.

Aldersgrense: 30

Endolift®

Introduksjonspris 19.000 kr (spar opp til 5000 kr)

Endolift® Fordeler

• Sikker og dokumentert behandling
  • Umiddelbart synlige resultater
  • Langtidseffekt
  • Kun én økt og uten etterbehandling
  • Ingen snitt eller kirurgiske inngrep
  • Liten restitusjonstid etter behandling
  • Behandling utføres av lege.
  • Oppfølging på klinikk og etterkontroll 1 måned etter behandling

Hva er Endolift®?

Endolift® er en minimalt invasiv behandling som bruker innovativ laser, sertifisert og godkjent som laserassistert fettsuging av US FDA (U.S. Food and Drug Administration) Behandlingen er medisinsk og utføres alltid av lege.

Behandlingen stimulerer både de dype og overfladiske lag av huden, strammer opp og trekker tilbake bindeskilleveggen i tillegg til å stimulere ny kollagendannelse, samt reduserer overflødig fett.

Endolift® kan i stort sett brukes over hele kroppen. Noen av de vanligste områdene er:

• Innside arm
  • Abdomen og peri-navleområdet
  • Innside lår
  • Kne og ankel
  • Nedre øyelokk
  • Midt og nedre ansikt
  • Under haken
  • Nakke

Hvordan virker den?

Spesifikke mikro-optiske fibre, litt tynnere enn et hårstrå føres enkelt inn under huden i den nedre hudlaget såkalt hypodermis.

Bølgelengden til LASEmaR®1500 har en ideell interaksjon med vann og fett, som aktiverer neo-kollagendannelse og metabolske funksjoner i den ekstracellulære matriksen som  er et nettverk av fiberdannende protein i vevet rundt cellene, innesluttet i en grunnsubstans. Endolift®-behandlingen bruker mikro-optiske fibre som enkelt settes inn under huden direkte i den overfladiske hudlaget såkalt epidermis uten noen snitt.

Den optiske fiberen legges i en mikro-kanal gjennom dermis og overfører laserenergi som resulterer i at huden trekker sammen og blir strammere. Behandlingen er svært effektiv og betydelige resultater som er synlige umiddelbart men også forbedres over tid. Prosedyren innebærer minimal eller ingen nedetid. Den har heller ikke smerten eller restitusjonstiden som er forbundet med kirurgiske prosedyrer med samme formål. Pasienter kan komme tilbake til arbeid dagen derpå men må påregne noe hevelse og ømhet ukene etter behandling.

Området vil fortsette å forbedre seg i flere måneder etter behandling med Endolift® ettersom ytterligere kollagen bygger seg opp i de dype lagene av huden.

Hvilke resultater kan jeg forvente?

Resultatene er ikke bare umiddelbare og langsiktige, men fortsetter å forbedre seg i flere måneder etter prosedyren, ettersom ytterligere kollagen bygger seg opp i de dype lagene av huden.

Som med alle prosedyrer innen estetisk medisin, avhenger responsen og varigheten av effekten individuell.

Den fulle effekten av behandlingen er synelig etter 2 måneder.

Før- og etterbilder

Etter behandlingen

Det behandlede området vil være numment, varmt, irritert og sårt ved berøring i ca 4 uker etter din behandling.

Hevelse etter behandlingen er individuelt. Det kan oppstå blåmerker etter innstikk fra bedøvelsen. Mulige komplikasjoner etter behandlingen kan være infeksjon og derfor er det viktig å holde det behandlede området rent første dagene etter behandling. En sjelden komplikasjon er affeksjon av ansikt nerve som kan forbigående lammes, dette er forbigående og forsvinner gradvis etter 4 uker, i dette tilfellet vil du få resept på hevelse dempende medisin som heter prednisolon og B12 for å fremskynde tilheling. Allergiske reaksjoner på på bedøvelsen som brukes ved behandling kan forekomme men er svært sjeldent.

De fleste trenger kun én behandling men i noen tilfeller kan 2 behandlinger være nødvendig ved uttalt dårlig hudkvalitet.

Som ved andre kosmetiske prosedyrer er resultatene er individuelle og varierer fra person til person, derfor kan ikke garantier gis.

Kontraindikasjoner:

• Ukontrollert diabetes eller aktiv autoimmun sykdom
  • Kroniske hudsykdommer
  • Sår eller kompromittert hudbarriere
  • Pågående malignitet sykdom
  • Ammende og gravide kan ikke behandles
  • Uttalt karsykdom som krever avansert blodfortynnende medisiner

Endolift

• Konsultasjon